måndag 26 mars 2012

Lite bättre magkänsla

Har nu gått en dryg vecka sedan vi var tvungna att svara på platserbjudandet vi fick för Jazmine (gällande förskoleplats). Ända sedan brevet damp ner i brevlådan har jag haft en klump i magen inför tanken att skola in henne på samma förskola Felizia går på. Ja inte pga att jag inte vill ha de på samma utan för att förskolan får underkänt på alldeles för många punkter av mig.
Har inget vidare förtroende för personalen, informationen (bristen på) är under all kritik och de har pratat om att göra om från 1-5 till 1-3, 3-5, en indelning jag inte är något vidare fan av.
Känns liksom inte så lockande att skola in Jazmine samtidigt som 15 + 15 (två småbarnsavdelningar bredvid varandra) andra 1-åringar.

Har ikväll varit på förskolerådsmöte där vi fick veta lite hur de tänkt till hösten. Organisera om ska dem, men inte så illa som det var tal om från början.
De kommer att göra två 1-5-enheter, med yngre barn på ena sidan (avdelningen) och äldre på den andra. De kommer fortfarande ha lite öppet emellan och det blir inte bara en massa smått på samma ställe. Plus att de yngre har möjlighet att utmanas i en annan miljö allt eftersom (de två sidorna kommer miljöanpassas efter ålder).

Känner mig fortfarande lite tveksam (pga alla andra saker jag är missnöjd med) men det här var i alla fall den största anledningen till att jag börjat titta på andra möjliga förskolor.
Tog upp ett par andra saker jag var missnöjd med men tyvärr kunde personalen inte riktigt ta det konstruktivt utan "högg" direkt... Och nej, jag var inte upprörd när jag framförde det utan var bara tydlig med vad jag tyckte om vissa saker. Men de lovade i alla fall att bättra sig. Vi får väl vänta och se, var liksom inte första gången jag tog upp dessa saker...

Förhoppningsvis känns allt bättre om 5 månader när Jazmine är inskolad och klar. Hm...

1 kommentar:

  1. Det där med förskolor alltså...vi är ganska kräsna men med all rätt. Jag är likadan. Hoppas att personalen ändrar på sig denna gång då, är dom äldre kanske dom behöver höra det flera ggr innan det sitter ;)

    SvaraRadera