tisdag 20 mars 2012

Lång dag

Tisdagar betyder lång arbetsdag för mig, 6.30-15.45 (idag blev det dessutom en halvtimmes planering efter det), vilket känns i kroppen (främst huvudet) såhär en bit in på kvällen. Skulle nog lätt kunna somna om jag gick och la mig nu men känns ju lite si och så att gå och lägga sig strax efter 20... inte för att det inte skulle gå, båda barnen sover (Felizia ligger åtminstone i sin säng) och den här tiden på kvällen brukar mest ägnas åt att slöa i soffan framför tvn/datorn. Men är just det sistnämnda som jag ser en viss tjusning med - egen tid till att göra vad jag känner för (dvs. slappa :-) ).

Felizia och Robert var iväg på ridningen ikväll, medan jag och Jazmine (som fortfarande dras med sina magbekymmer, går upp och ner under dagarna) gosade hemma.
Hästbyte idag och Felizia fick lille Nisse. Han hade blivit rädd och hoppat till för en av katterna men Felizia satt kvar. De fick öva på lättridning, inte det lättaste på den lille hästen kan jag tänka mig :-)

Ska verkligen försöka ta mig i kragen och gå och lägga mig senast 22 ikväll, får ser hur det blir med det... Men lite sovmorgon imorn, börjar först kl 9.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar