söndag 14 december 2014

Familjegympa och julpyssel. Och VM-GULD!!!

Idag hade Storvreta gym en lite annorlunda dag: de erbjöd diverse olika pass och hade fika, paketinslagning och ansiktsmålning. Jag tog med mig Felizia och Jazmine på familjegympa på förmiddagen. Passet var ca 30 min, vilket var alldeles lagom för Jazmine, men Felizia tyckte det var lite kort (men är nog främst riktat mot de lite yngre barnen). Roligt var det hur som helst och jag hoppas verkligen att det återkommer fler gånger!


Gör "snöänglar"

Är "skalbaggar"

Leker "Stålmannen"

 
"Huvud, axlar, knä och tå"


 
Efter gympan gick vi ut och köpte lite fika. Själva fikat var egentligen gratis, men man kunde lägga en "frivillig peng" till stöd för Stadsmissionen, vilket jag gjorde.
Paketinslagningen var också till stöd för Stadsmissionen - man tog med en (eller flera) leksak att slå in och skänka till "bättre behövande". Barnen hade valt ut ett varsitt gosedjur att ge bort.



Sedan ville båda bli ansiktsmålade


Jazmine "provar" ett par maskiner medan hon väntar på sin tur :)


Fick med mig en katt och en fjäril hem <3
 
Stannade till på Konsum på väg hem och där satt minsann Tomten och delade ut julgodispåsar till alla barn
 
 Efter att Robert kommit hem från jobbet på eftermiddagen så åkte vi ut till Ängeby. Där serverades risgrynsgröt, vörtbröd, m.m. innan det var dags för lite julpyssel.
 

Tjejerna gjorde en varsin tomte


Felizia gjorde ytterligare en tomte och så en snögubbe (som Robert nog gjorde mest på så han tyckte det var mer hans än hennes ;) ).

Var ju VM-final i innebandy samtidigt så mitt pyssel blev av i soffan framför tv:n :) Gjorde en sådan där hjärtkorg av glanspapper.
Men det viktigaste av allt - SVERIGE VANN!!! och två av Storvretas respresentanter stod för ett varsitt mål i 3-2-segern över Finland - Mattias Samuelsson gjorde 1-2 och Henrik Stenberg satte det sista (3-2) - härligt! :)
 
Sista jobb-, skol- och förskoleveckan före jullovet - ska bli såååå skönt!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar