måndag 22 december 2014

Pepparkaksbak + dekorering

Igår blev det lite pepparkaksbak här hemma. Har haft en deg i frysen en längre tid och bestämde mig för att ta fram den och göra stora hjärtan att dekorera och hänga upp i fönstren. Felizia och Jazmine blev också baksugna när de såg degen, så de fick baka med det som blev över.



 
Idag dekorerade jag de hjärtan jag gjorde. Blev ett i var till varje familjemedlem (nuvarande + blivande :) ). Första gången jag gav mig på att skriva och göra "symboler" med kristyr på pepparkakor, så blev ju sisådär halvsnyggt.  Men jaja, man får väl låta bli att titta så nära ;)



Felizia och Jazmine ville också dekorera lite :)



Jazmines
 
De större hjärtanen hänger nu i gardinstången i vardagsrummet, medan de mindre ska få hänga i granen sedan.

Felizias

Fikar med sina egenbakade pepparkakor från igår
 
2 dagar kvar till julafton!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar