lördag 20 december 2014

JULLOV!!!

Den här ledigheten är verkligen efterlängtad för min del! Börjar känna mig mer och mer trött efter arbetsdagarna (och till på köpet så har det varit extra mycket att göra de senaste veckorna) så ska bli skönt att få vila upp sig lite ett par veckor :)
Barnen är väl inte lika nöjda med att vara lediga i 3 veckor ... de trivs så bra på förskolan/skolan att de gärna skulle vara där varje dag året om, men de kommer nog också tycka att det är skönt att inte behöva ta sig upp och iväg varje morgon (även om de inte kommer att erkänna det ... ).
 
 
Har inga direkt storslagna planer för vår ledighet, utom "det gamla vanliga" med julfirande i dagarna 3 och så nyårsfirande med "gänget" - det här året är det Jon och Sofia i Skyttorp som är värdar och vi ser verkigen fram emot årets sista dag :)
Annars hoppas vi på snö och lite rolig(are) utelek. En del pyssel blir det troligtvis också, och förhoppningsvis ett par ridtillfällen :) Och säkert en och annan lekdejt med kompisar. Tiden kommer med all säkerhet att gå ganska så snabbt oavsett och helt plötsligt är hela ledigheten slut. Då är det skönt att veta att det bara är 5,5 vecka till sportlovet, och min föräldraledighet (om jag inte går hem tidigare, vilket jag inte hoppas på) :)
 
I torsdags "tjuvstartade" vi julen lite med att ha/vara med på pynttävling ute i stallet. Vi i styrelsen för Storvreta Ponnyklubb arrangerade och Felizia, Ilona och ett gäng andra tjejer och killar (eller kille, var bara en :) ) deltog och gjorde julfint åt hästarna. Mer om det, och bilder, i kommande inlägg.
 
4 dagar kvar till julafton!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar