onsdag 10 december 2014

Innebandymatch, träning och vecka 30

Igår var det ingen vanlig träning för Felizia och de andra i hennes innebandylag - istället var det träningsmatch mot Storvretas F06 (de mixade lagen från både 07 och 06) samt mot Vaksala SK. De är väldigt många i Felizias lag så man fick anmäla vilken match man ville spela - vi valde den mot Vaksala.
 
Gemensam samling före matchen
 
De hade även uppvärmning, i form av innebanykull, tillsammans - kul, :)

Felizia är redo för tekning :)

Springer efter bollen

Matchen flöt på bra och det blev seger för Storvretatjejerna. Felizia gjorde ett mål, enligt henne själv, men jag såg inte det (men vet att jag missade ett mål, kanske var det då ;) ). Annars hade hon ett gäng halvchanser och kämpade på bra hela tiden.
 
Tackar varandra för matchen
 
Idag blev det ännu mer innebandy för Felizia, på skolan i form av en fair play-cup. De spelar i mixade lag från år F-2 och de som vill vara med får anmäla sig (många lag blir det :) ). Felizia var nöjd med dagen. Hon hade dock lite svårt att återberätta men tror att hon och hennes lag spelade 2 matcher, och vann båda, och att hon gjorde 3 mål. Kanske ;)
 
Magen växer på och idag har jag gått in i grav.vecka 30 - "bara" 11 veckor kvar till bf ... Mår fortfarande bra, men har börjat känna av halsbrännan allt mer (främst efter att jag har ätit/druckit). Men så länge som ryggen/fogarna känns okej så är jag nöjd :)  Hoppas ju kunna jobba 7 veckor till (totalt) - ska bli lite skönt med jullov snart.
Full fart är det på den lilla krabaten i alla fall. Är ju skönt att känna att den verkar vara pigg och frisk, men det är ju inte alltid så värst behagligt ... I helgen fick Felizia och Jazmine känna lillasysters/lillebrors sparkar och rörelser för första gången - roligt! Så nu känner Jazmine ännu oftare på magen och frågar om bebisen sover eller är vaken :)

 
Förra veckan blev det ingen träning (har ju försökt hinna med ett pass i veckan iaf (inte mycket men alltid något iaf)) men ikväll var jag faktiskt iväg till gymmet här i Storvreta (inte varit där sedan i somras ... ) och körde ett corepass. Var inte alls så jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Kunde iofs inte göra alla övningar, men försökte få till andra övningar för samma muskler.
Hoppas hinna med ett till pass under slutet av veckan ...
 
Nu ska jag fortsätta att spana på fina klänningar och smycken från Nobelbanketten.
 
Tittar ni också på sändningen därifrån?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar