fredag 5 december 2014

Helg!

Men inte blir det lugna gatan för det inte. Nej, i morgon väntas det födelsedagsfikagäster efter lunch och på söndag kommer "nyårsgänget" på lunch och fika. Så lite att stå i med andra ord ... Men bara av roliga anledningar :)
 
Känns som jag har fikat/bakat i en hel vecka nu. Förra helgen blev det lussekatter och tårtbotten (till jobbet). I måndags banankaka och tårtfyllningar. I tisdags fika i form av tårta och banankaka på jobbet, och så kladdkaka (både baka + fika) på kvällen. I går bakade jag white chocolate chip cookies och dumlekakor och idag har det blivit tårtbotten och fyllningar (till helgens tårta) och en mjuk pepparkaka. Och så fikade jag tårta på jobbet (en kollega som fyllt 50). Imorgon fortsätter baket och så även på söndag. Jag har alltid lika svårt att hålla igen ... ;)  Behöver nog lite bak- och fikapaus ett tag sedan ... ;)
 
Vad gäller magsjuka så verkar vi andra ha klarat oss, peppar peppar ... Felizia har också varit symtomfri sedan hon gick och la sig i tisdags kväll. Skönt att det blev så pass lindrigt ändå! Bara hoppas det inte kommer tillbaka ...
Så idag har både Felizia varit i skolan och Jazmine på förskolan - de har längtat de här två dagarna de har varit hemma. Efter skolan hade Felizia med sig en kompis hem (W) och de lekte och hade skoj hela em. W blev hämtad efter middagen, som blev tacos.
 
 
Bara två veckor till jullov!!!
(för ett år sedan så var vi i "packningstagen" inför Dominikanskaresan dagen efter - behöver jag säga att jag gärna skulle ha samma scenario även detta år ... ;) )
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar