måndag 13 april 2015

Jobbesök och kalashelg

I fredags gjorde Winzton sitt premiärbesök på mitt jobb (det kommer ju garanterat att bli fler :) ). Vi inledde besöket med ett lönesamtal med min rektor (det gick helt okej!) innan det blev lunch i personalrummet. Winzton var iofs inte speciellt social av sig - han somnade under lönesamtalet och sov sedan under i princip hela besöket ...
Efter lunchen blev det lite jobbsnack med min kollega på idrotten, innan jag tog med mig en sovande Winzton och gick runt och hälsade på ett gäng elever (hann med 5 av klasserna) - han sov sig igenom hela den timmen det tog, trots att stoj och stök som var runt omkring :)
Det var roligt att träffa kollegor och elever och Winzton fick en jättefin present:
 
En Bobby Car!

En av kollegorna hade tagit med en vagn som hade kvar sen hennes barn var små - perfekt att lasta i - tack!
 
Stort tack allihopa för presenten!
 
Felizia hade en kompis med hem från skolan på eftermiddagen. Hon och Wilma leker så bra tillsammans, roligt också att de lät Jazmine vara med. De spelade spel, lekte med kulor, m.m. Wilma stannade kvar på middag - hon och Felizia hade önskat att få äta hamburgare och pommes. För en gångs skull så gjorde vi egna burgare (brukar vara lata och köpa frysta som vi bara steker på) - borde ju göra det oftare :)
Till efterrätt blev det glass med sås, strössel och mini-marshmallows - mumsigt!

 
Kalas har det varit i helgen också, i alla fall för Felizia. I lördags var hon på tenniskalas i UTK-hallen, där de firade Nils. De hade bl.a. fått spela mini-tennis och leka lekar - Felizia var nöjd och glad efteråt :)
I går var det Wilma som hade kalas och det firades på Klättercentret inne i stan. De hade fått prova på både klättring och parkour (och lekt lite lekar) och Felizia tyckte det var jättekul och hade gärna stannat kvar längre! Det får bli ytterligare besök där längre fram :)
 
Fika!
(och jodå, Felizia åt minsann lite tårta, trots att jag sa att hon ju inte behövde ... men grädde fick jag äta upp ;) )
 
Efter kalaset åkte vi ut till Björklinge och hälsade på hos Johan, Sandra, Frank och Bill. Det var ett tag sedan vi var där - de har fått det så fint i huset!
 Frank myser

 
Tack för fikat!
 
På kvällen var Felizia på kurs/studiecirkel ute i stallet. De hade fått borsta, putsa utrustning, mocka, sopa, m.m. - sådant man får/ska göra som skötare (som hon får bli, om hon vill, nu när hon går i träningsgrupp). De yngre/nyare hade även fått en varsin fadder (som är skötare och/eller går i träningsgrupp) som de fick göra de olika sakerna tillsammans med. Felizia hade tyckt det var jätteskoj! TACK Jon för skjutsen!
Samtidigt som de (Jon, Mathilda och Felizia) var på väg tillbaka så blev jag och Winzton hämtade av Linda för att åka ut till stallet på styrelsemöte. De blev ett långt möte - tur att jag hade med lite fika så man höll sig vaken ;)  Tack Linda för skjutsen!
 
Nu är det ny vecka och jag och Jazmine (som är ledig idag) inleder veckan med att ta med oss Winzton och gå på första föräldragruppsträffen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar