söndag 11 augusti 2013

En liten rymmare

Jazmine har börjat bli riktigt lurig - hon har börjat smita iväg när man minst anar det, och utan att (för det mesta iaf) säga något. Oftast går hon mot lekplatsen en bit bort (men den syns inte från oss) men det händer även att hon går bort längs vår gata.
När jag stod och borstade tänderna så hörde jag Felizia ropa, hon hade då sett Jazmine en bit bort på vägen (gång- och cykelväg) mot lekplatsen ... Jag skyndade mig att bli färdig och gick efter (Felizia cyklade före). När jag kom fram så satt båda barnen och gungade. Var ju tur det, när Robert gick efter henne igår så hade hon hunnit klättra högst upp i klätterställningen ...
 


Trollunge! ;)
 
När vi ändå var där så stannade vi såklart och lekte en stund. Förutom att gunga så klättrade de lite, åkte rutschkana och var en stund i sandlådan. Felizia klättrade även lite på de stora stenarna som finns.
Sedan tog Jazmine vagnen och Felizia sin cykel och så gick vi hemåt igen :)
 
 
Här hemma så har Robert klippt ut äppelträdet medan jag har rensat ut alla tjejernas kläder som behöver namnmärkas inför skol-/förskolestart. Eftersom jag slarvade en del med det i våras så är det måååånga kläder som behöver märkas. Började tidigare i kväll och har iaf hunnit mer än hälften. Får se när jag orkar resten ... ;)
Trodde det skulle vara dåligt väder idag (dvs mer än det som kom sent på eftermiddagen) men solen har ju skinit en hel del så självklart var jag tvungen att passa på att njuta lite av den så här min sista lediga dag ;) Blev väl någon timme ute i solstolen iaf.
 
Nu är alltså mina 8 veckors sommarlov slut. Vilken sommar vi har haft! Kan ju absolut inte klaga på vädret och har ju då såklart inte varit helt fel att vara ledig så pass länge :)
När sommarlovet började så skrev jag en lista med sådant som jag/vi skulle fixa under ledigheten. Blev inte många kryss (=fixat) på den listan ... Men "skyller" på vädret - inte vill man vara inne och göra en massa "tråk" när solen gassar utanför?! Men men en del har ju blivit gjort iaf (nu kommer Robert att protestera och säga att det ju är han som har gjort det mesta av det som har blivit gjort ... och jo så är det ju, men skrev ju att det på listan var sådant som jag/vi skulle fixa, och då är ju han inräknad i vi ;) ). Får väl försöka hinna med "mina" punkter på listan under hösten istället.
 
Tycker jag att det känns tungt på jobbet så får jag väl försöka tänka framåt - har typ 11 veckor till höstlovet (men vi jobbar mån-ons den veckan) och 17 veckor (räknat från igår) kvar till vi åker på solsemester, och då får jag 4 veckors ledighet, inkl. jullovet :) Känns ju lite långt kvar när man tänker på det nu, men iaf något att se fram emot när det känns tungt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar