fredag 30 augusti 2013

H E L G :)

Så välkommen så, helgen alltså. Har egentligen inte haft en speciellt jobbig vecka på jobbet men känner mig halvdöd ändå. Varit seg hela eftermiddagen och skulle lätt ha kunnat sovit någon timme före middagen. Men tar väl ett tag att komma in i tempot och de tidiga morgnarna igen, antar jag.
 
Efter jobbet idag så åkte jag till Länsvaccinationer där jag mötte upp resten av familjen (som tagit bussen). Där spenderade vi drygt 2000 spänn men hellre det än att riskera att bli sjuk på semestern. Vi tog 6 sprutor fördelat på oss 4 - en varsin vaccination mot hepatit A och B (Twinrix) och så tog jag och Robert påfyllning av stelkramp. Om 4 veckor är det dags igen - en ny Twinrix i var och så ska vi köpa med oss 2 doser koleravaccin i var också. Hm, blir ju ca en tusenlapp ytterligare att betala den gången ... kommer känna mig halvt ruinerad. Men, som sagt, hellre lägga pengarna på vaccin än att riskera att bli allvarligt sjuk på/efter semestern!
Och sen ska vi ju fixa pass till hela familjen (Jazmine har aldrig haft något och för oss andra 3 så har eller kommer de att gå ut ganska snart) ... mm pengar pengar pengar ...  Det ska bli roligt att åka på semester! ;)
 
När vi var klara med vaccinationerna och hade tvättat bilen (Robert och barnen) och gått runt lite på Gränby (jag, men blev inga inköp) så for vi vidare till Roberts föräldrar för att bli bjudna på middag.
 
Nu känner man sig lite lagom loj här i soffan. Bara att ladda upp inför kommande två helgdagar - imorgon ska Felizia rida först innan vi ska åka och fira mamma som fyller år. På söndag blir det nog en sväng till Ulva marknad, bl.a.

Önskar er alla en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar