måndag 26 augusti 2013

Simskola!

Felizia har nästan alltid varit glad i vatten, men blivit "feg" när man varit och badat. Under det här året har det börjat släppa och hon har blivit allt modigare. Nu under hösten ska hon få gå på simskola i hopp om att det ska släppa helt och hållet :)
Idag var första gången och en kort stund efter jag hade kommit hem från jobbet så åkte vi de två milen till Gottsunda (lååångt tyckte Felizia, ungefär som till landet - dit är det 40 mil ... ;) ). Känns ju lite avigt att åka ända dit, men var där det fanns plats på rätt nivå och på en rimlig tid som passade oss.
 
Det här var verkligen Felizias grej - hon hade jättekul! Till en början var hon lite rädd och nervös, men så fort de kommit i bassängen så släppte det - kul tt se :)
Och inte blev det sämre av att simläraren håller hög klass - han var tydlig, pedagogisk och det märktes verkligen att han visste vad han höll på med/pratade om. Bra övningar också (mer om det snart)! Är första ledaren Felizia har som jag verkligen känner förtroende för - utbildning och erfarenhet gör mycket! Eller ska väl skriva andra ledaren kanske, Elin (ridningen) hör ju självklart dit också, men hon är ju min syster så jag vet ju att hon är duktig och har full koll på vad hon håller på med :)
En annan bra sak var att man fick ett papper med bra info och dessutom med målen för terminen på baksidan, då vet man lite mer vad de ska få göra och träna på. Bra!
 
Idag fick de leka lite olika vattenvanelekar. I lekarna skulle de t.ex. blåsa ut luft i vattnet med munnen medan de gick från ena sidan till den andra, plaska allt vad de kunde med händerna, kasta sig framåt som Tarzan, m.m. De fick även öva på att hoppa i den stora bassängen och sedan klättra upp igen
 
Redo!
 
Lekar!


Stora bassängen!


Bubbelpoolen!
 
Det var ju inte igår som jag var i Gottsunda direkt ... Är uppväxt där, och trots att vi flyttade därifrån på sommarlovet innan sjuan så gick jag kvar hela högstadiet, men har nog inte varit där sedan jag gick ut nian (inte vad jag minns iaf). Förutom ett kort besök för en intervju av en lärare och en elev när jag läste svenska som andraspråk på universitetet (2004). Kan ju lugnt säga att centrumet inte ser ut som det gjorde då. Och då var det ändå ombyggt till viss del när jag var dit förra gången. Har ju följt det en del i tidningarna och så (ombyggnaden) men svårt att föreställa sig ändå. Är ju inte bara centrumet utan även miljön runt omkring som har fixats till. Men skolan ser ut som förut, iaf på utsidan :)
Måste försöka åka dit någon dag (inte simskoledag) och titta runt lite.
 
Felizia trivdes som sagt på simskolan och tyckte att vi skulle åka dit imorgon också :) När jag sa att det bara är på måndagar så suckade hon lite. Men blev glad när jag sa att det är mååånga gånger kvar, ända till vi ska åka på semester. Kanske är en bra nedräkningsgrej - att när simskolan sedan är slut så är det bara några dagar kvar till vi flyger till solen! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar