fredag 2 augusti 2013

Torr! Och så lite feber ...

Jazmine har varit utan blöja, för det mesta, sedan slutet på maj/början på juni och det har gått förvånansvärt smidigt. Visst har det skett ett par "olyckor" men betydligt färre än vad vi hade trott. Nu har hon trosor mer eller mindre hela tiden på dagtid (undantag när vi åker längre sträckor i bil eller är på stan/handlar eller dyl där man inte alltid har toalett nära till hands) och hon säger till när så behövs. Hon har fortfarande blöja när hon sover efter lunch, men den är alltid torr så egentligen skulle vi kunna skippa den, men är lite olika hur länge hon sover så har känts säkrast att ha den på.
När vi tar av nattblöjan på morgonen så är det väldigt olika hur mycket som är i, ett par gånger har det hänt att den varit torr, eller med max en kissning i.

Det händer fortfarande att Jazmine vaknar till någon gång på natten, oftast för att hon är törstig. I natt vaknade hon vid 01.30 och Robert gick upp och sa åt Jazmine att lägga sig ner och somna om varpå hon, väldigt bestämt, talar om att hon "måste kissa!". Det kom en hel del och blöjan den var torr :) Kissad och klar så somnade hon sedan om i sin säng och kom upp vid 8. Vi tog det lugnt i sängen och när vi någon timme senare tar av henne blöjan är den fortfarande torr (!) och hon kissar duktig på toaletten. Så fortsatte det hela dagen :) Hon är så duktig vår stora lilltjej! :) *stolt mamma*
Nu tror jag ju inte att hon är torr nattetid, snarare att det var en lyckorträff ;) Men känns ju ändå positivt att hon vaknade, kände att hon var kissnödig och ropade på oss för att gå på toaletten :)

 
Dagen idag började lugnt och efter en lång morgon tog jag mig i väg till gymmet medan Robert gjorde rent och fyllde poolen - var ju VARMT idag! :) När jag kom tillbaka hade barnen badat en stund, trots att poolen bara var fylld med kallvatten ;)
Jag tog mig ett litet dopp innan jag satte mig en stund i solen :) Robert och Felizia åkte in till stan för att fixa stenskottet på bilen och köpa takfärg och lister.
Efter att jag och Jazmine tagit en liten sova-lunch-promenad så blev det lite mer soltid för mig - härligt :) Nu vaknade hon igen efter bara ca 35-40 min men vi hade det mysigt ute tillsammans - vi låg på filten, badade lite och satt i solstolarna. Lite senare blev det även en glass - mums!
 
Vilken kanondag vi har haft med sol och värme! Den slutade dock lite tråkigare med feber för Jazmine :( Nu hoppas vi att det bara är något tillfälligt så det inte är halsen som börjat spöka igen ... Vi som tänkt åka och bada imorgon. Jaja, bara hon är frisk till Stockholmsresan på måndag.
 
Blev ett långt inlägg med en massa text och inga bilder, men blev tyvärr inga tagna idag.
 
Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar