onsdag 28 augusti 2013

Mjukstart

Det kan man verkligen säga att jag har haft på jobbet, i alla fall när det gäller lektioner. Eleverna började ju förra måndagen men jag har än så länge bara haft en "riktig" idrottslektion ... Första dagen var klasserna samlade i klassrummen hela dagen och tis-fre förra veckan + mån den här veckan har vi haft samarbetsövningar med alla klasserna. De har fått komma en fm eller em i var (2 timmar) och gjort olika samarbetsövningar i mindre grupper. Jag och min idrottskollega var ansvariga för detta, och ledde också en grupp i var, men kan ju inte klaga på att det var så värst ansträngande. Men roligt! :)
På tisdagar har jag (än så länge) bara 2 lektioner, efter lunch, men den ena startar först nästa vecka så blev alltså bara en lektion igår. Onsdagar har jag 3 lektioner (än så länge) men lika här - den ena startar först nästa vecka så bara två lektioner idag (em). Lugna gatan med andra ord :) Men fr.o.m. imorgon blir det lite mera allvar - ska bli roligt att komma igång med lektionerna och få lite "vardag" igen :)
Men har ju inte varit sysslolös för det - är mycket planering nu i början och mycket information som ska skrivas ihop och delas ut. Även en hel del planering tillsammans med min kollega för att dela upp arbetet oss emellan och komma överens om hur lektionsinnehållet ska se ut och genomföras. Samarbetet fungerar bra, än så länge ;), så ska nog bli bra det här :)
Jag är laddad för en innehållsrik hösttermin! Ska bli spännande att se hur utomhusundervisningen kommer att fungera när det blir kallare ... ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar