lördag 10 augusti 2013

Ridning + fika. Och en tappad tand :)

Idag var det alltså ridpremiär för Felizia för den här terminen. Kändes lite småkyligt här i Storvreta innan vi åkte, men ute i Ängeby så stekte solen ordentligt - skönt, hellre det än regn liksom :)
Felizia fick prova fina Sadie, en ungponny som har ridits till under vår och sommar för att nu börja gå lite på lektion. Allt gick jättebra :) På lektionen fick de öva på lite ridvägar, att hålla igång i traven, lättridning samt att rida serpentinbågar. Bågarna reds först i skritt, sedan fick de även rida alla tre bågarna i trav - gick bra det med :) Roligt att ridningen är igång igen!
 
Söt, va?! :)




Tack för idag!
 
Efter att ha varit hemma för lite trädgårdsfix och lunch så gjorde vi oss i ordning för en ny sväng till Ängeby, den här gången för lite födelsedagsfika hos Elin. Felizia och Robert tog bilen medan jag promenerade med Jazmine (så hon fick sova en stund).
 
 
Det var skönt med en promenad men tjena vad svettigt det var! Var molnigt när jag gick, men det varade inte så länge ... Brukar kunna blåsa ute vid fälten, men inte idag - var som en gryta istället :( Men men, hellre det än regn (återigen).
Ute hos Elin så bjöds vi på fika ute i solen och barnen lekte, både inne och ute.
 
Grattis på födelsedagen syster!

Kan vara lite kladdigt att äta glasstrut ;)

Jazmine fick också glass

Någon mer som är sugen ... ;)

Felizia och Valle lekte med vattenslangen :)


Busunge!

 
När det var dags att bege sig hemåt så tog Robert och barnen bilen medan jag tog ännu en promenad. Nu var det inte riktigt lika varmt, men solen värmde faktiskt mer än jag trodde, med tanke på att klockan ändå var ca 17.30.
Känner mig nöjd med dagens motion - 8 km rask promenad är ju ganska okej.

 
Precis innan läggdags så hjälpte Robert Felizia att få ut ytterligare en tand, den som också var "superlös" för att använda Felizias uttryck :)
 

Snygg glugg :)
 

Imorgon har vi inget speciellt inbokat. För egen del bör jag väl förbereda mig för jobbstarten ... men lite fix hemma lär det ju också bli :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar