torsdag 20 november 2014

Hjärtljud och galopp :)

Igår var jag på besök hos barnmorskan, det första sedan inskrivningen i vecka 12. Alltid lika roligt att träffa min goa barnmorska Karin :)  Vi (eller ja, Karin) mätte magen, lyssnade på bebisens hjärta och tog lite prover och så. Allt såg bara bra ut :)  Min mage har ju växt ganska rejält, men i liggläge så är den inte så stor längre ... ;)  Sf-måttet var 24 cm, strax under medelkurvan, hjärtat "rusade på" och låg på 145 och mina värden låg på bra nivåer (järnet också - jippi slipper knapra så mycket järntabletter!). Vägde mig också ... egentligen behövde man inte göra det den här gången, men var lite nyfiken på hur mycket jag gått upp egentligen - knappa 9 kg sedan inskrivningen. Är väl okej, men samtidigt vet man ju att den största ökningen kommer senare ... ;)
Felizia och Jazmine tyckte det lät spännande att jag skulle få lyssna på bebisens hjärta, så filmade lite så de kunde få se och lyssna. Självklart lägger jag upp filmen för er också :)

 
Det hörs inte så bra på filmen, men bebis var pigg och vaken och sparkade en hel del mot "hjärtljudslyssnaren".
 
Fick skynda mig hem för att hinna åka till ridningen med Felizia i tid. Det var hästbyte och de hade förra gången fått lämna 3 önskemål. Alla de 3 som Felizia hade skrivit gick med och hon fick sitt tredjehandsval - Ina. Hon hade väl hellre velat ha Oliver, men är ju bra med Ina också :)  En pigg gammal dam det där, så Felizia fick ägna sig mycket åt att bromsa :)
De fick rida på volterna i skritt och trav samt träna på galopp - både fattningar och att hålla igång genom hörnen (hela kortsidan). Gick bara bra allting, även om tygeln blev lite lång (som vanligt) ibland.
 
Väldigt mörkt så svårt med skärpa och så, men i alla fall en liten film från en av galopperna

 
Nästa vecka är alltså sista gången för terminen, sedan blir det uppehåll över vintern. Får se vad de får göra då.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar