lördag 8 november 2014

Träningsvärk!!

Har inte blivit mycket bloggande den här veckan, men när jag har slagit mig ner i soffan på kvällarna har det inte funnits mycket krafter kvar.
Har bävat inför den här veckan ett tag då planeringen för många av idrottslektionerna varit extra krävande rent fysiskt (när man är gravid). Jag planerar ju visserligen allt själv, men har ju styrdokument att rätta mig efter, och de gäller ju oavsett om man är gravid eller inte :)
Så den här veckan innehöll 8 aerobicspass (samtliga under ons-tors) + 5 Röris-pass, vilket känns i kroppen kan jag säga. Är ju liksom inte i samma fysiska form nu som jag brukar, speciellt inte vad gäller musklerna ... Konditionsmässigt har det inte varit några större problem - orkat med har jag gjort - men musklerna har protesterat lite, speciellt vaderna. Har knappt kunnt gå de senaste dagarna ;)  Men roligt var det (passen)! Och skönt att känna att det faktiskt går bra att träna så här.
Igår eftermiddag tog jag en sväng förbi Xtravaganza/Muskelcentrum för att se om träningsvärken skulle gå att träna/mjukna "bort". Att träna var inga problem och var riktigt skönt att stretcha efteråt :)  Men vaderna var riktigt stela i morse igen ... Jaja, det går ju över inom ett par dagar i alla fall.
 

 
Ja, har vaggat fram som en pingvin de senaste dagarna - och då har det INTE berott på den växande magen ... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar