måndag 6 januari 2014

*Gäsp!*

Så kommer det nog kännas när jag går upp kl 6 i morgon ... Men men, man lär ju vänja sig ganska snart. Tur att det bara är fyradagarsvecka till att börja med i alla fall :) Och att arbetsåret börjar med planeringsdag, alltid lite lugnare så. Blir tid för egen planering på förmiddagen och på eftermiddagen åker jag på idrottslärarträff, om nu min skoladministratör har anmält mig vill säga ... Inbjudan till just idrottslärarna kom lite sent, när jag var på semester, så hon lovade att anmäla mig när den väl dök upp (men har inte fått någon bekräftelse från henne på att det är gjort ... ).
 
För Felizias och Jazmines del så börjar "allvaret" med en dag hos Elin, Peter och Valle, som ställer upp som barnvakter när förskolan och skolan har stängt - tack, tack!
Tjejerna kommer att få en toppendag med andra ord :)
 
Idag blev det alltså en tur till Ängeby för att tjejerna skulle få rida lite. Valet föll på Oliver även denna gång :) Först lite borstning och så, innan vi gick ut på banan. Felizia var först ut. Det blev, efter hennes önskemål, övning på övergångar (halt, skritt, trav) och att rida på 8-volt och "vanlig" stor volt i skritt och trav. Ungefär som förra gången med andra ord :)
Sedan fick Jazmine skritta några varv som avslutning.
 


Busungen hjälpte till med konerna

Om ni tycker att Felizia ser lite "uppblåst" ut så har hon sin säkerhetsväst under jackan :)

Jazmine var sååå nöjd :)
 
I morgon börjar allvaret - god natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar