söndag 12 januari 2014

Hemmaträning. Och en liten bättring :)

Jazmines sjukdomstillstånd var detsamma under natten till idag och större delen av dagen - 39-40 graders feber, trött och utan direkt matlust (men tur att det fanns clementiner hemma - hon har tryckt i sig 3-4 st både igår och idag!). Suck! Så har inte blivit så värst mycket gjort här hemma idag heller, mest suttit/legat i soffan med en hängig och gnällig Jazmine.
På förmiddagen skjutsade jag Felizia hem till Julia där hon fick vara och leka några timmar.
 
Eller något har jag ju faktiskt gjort - tränat. Kan man inte gå på gymmet så får man träna hemma, något jag tänkt på måååånga gånger men så är det ju det där med disciplinen ... I höstas skaffade jag en pilatesboll, men hittills är det bara barnen som har "tränat" med den ;) Men idag körde jag ett tufft pass, både med boll och på matta. Och så lite kondition "på stället". Gick ju alldeles utmärkt. :) Jazmine hade parkerat sig framför en film, men ville gärna vara med. Hon varvade vila på sitt täcke som jag lagt ut med att försöka göra lika som jag. Jaja, det funkade i alla fall :) Förhoppningsvis gör jag samma sak snart igen,!
 
Hemmaträningsredskap. Skulle behöva lite vikter också för att få ut ännu mer.

 
Självklart lyckades Jazmine slappna av och somna så gott bara 20 minuter innan Felizia skulle hämtas ... men men, de skulle iväg så var bara att väcka sjuklingen, klä på varma kläder (var ju -8 och snöblåst ute, blä! Jo, jag gillar vintern, som jag antydde igår, men snöblåst är något jag verkligen kan vara utan!!) och packa in oss i bilen.
Väl hemma igen så blev det mer vila innan Jazmine började se lite piggare ut, i alla fall kortare stunder. Vid middagen var hon faktiskt så pass pigg att hon fick i sig riktigt hyfsat med mat. Därefter var hon nästan som vanligt - full med bus. När vi kollade febern vid tandborstning så visade den bara knappa 38. Dagens plus :) Visserligen fortfarande feber, men så mycket bättre med knappa 38 än knappa 40 :) Hoppas det fortsätter likadant även i morgon. Lillgosan längtar ju såå till att få gå till förskolan, och kanske kanske att det kan bli så på tisdag.
 
Felizia tränade också lite innan läggdags ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar