onsdag 26 juni 2013

Lite finmiddag

Har ju inte varit en alltför rolig dag rent vädermässigt, men annars har dagen varit bra. Inte gjort alltför mycket - Robert och Felizia åkte in till K-rauta och köpte inredningen till vår skjutdörrsgarderob i hallen (kommer bilder när det är klart) och jag och Jazmine fixade lite hemma innan vi tog en promenad. Gick även förbi mitt gamla jobb (förskolan) här i Storvreta för att lämna tillbaka nycklar. Är ju definitivt nu att jag inte kommer tillbaka :) Glad för att jag nu fått den tjänst jag i så många år velat ha, inte för att jag inte vill jobba på den förskolan mer. Trivdes verkligen kanon där och hade fantastiska kollegor!
Men å andra sidan så hade jag ändå inte fått komma tillbaka dit om jag inte fått fast tjänst i skolan, utan skulle vara övertalig (de minskar antalet barn, och därmed också antalet personal, på just den förskolan) och kunna placeras på i stort sett vilken förskola som helst inom Uppsala kommun som behöver en förskollärare på 100%. Så dubbelbra med nya tjänsten med andra ord :)
 
Blev inte så mycket tid över till vidare fancy matlagning igår men idag blev det lite finare middag för att fira att jag äntligen skrivit på papprena för nya tjänsten. Blev helstekt oxfilé fylld med fetaoströra, kokt färskpotatis och sås :)
 

 
Jag (och bloggen) har fått nöjet att testa Arlas mjukglass, som testpilot åt Smartson, så det blev dagens efterrätt. Kommer ett eget inlägg om glassen sedan, men bjuder på en bild när barnen smaskar i sig :)
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar