söndag 2 juni 2013

Sommardag

Idag har det verkligen känts som sommar! Varmt redan när man vaknade imorse, trots att det var molnigt, och sedan bara steg temperaturen. Blev till och med ett värmeåskväder på eftermiddagen. Stackars Robert har jobbat denna fina dag (eller kanske var skönt iofs att slippa solen och värmen...) medan jag och barnen tog det lugnt på fm och åkte in till Uppsala vid 12. Efter en snabblunch på Gränby C, där vi mötte upp mamma/mormor, så gick vi till den roliga lekplatsen i Gränbyparken. Det är en jättefin lekplats som blev färdig i våras - rekommenderas varmt!
 
En massa lekbilder :)
 
 

 
Denna gunga var nog Felizias favorit :)
 
Skönt med lite skugga!
 
"Gunga sammans!"





 
Trots att jag inte rörde mig speciellt mycket så var det nästan så svetten rann, så varmt var det. Försökte få med barnen därifrån flera gånger, mest pga värmen, men de hade inte tid/lust - var mycket roligt att göra där.
Till slut lyckades jag få ner Jazmine i vagnen och tog en tur mot skolgården. Felizia ville leka lite där också så passade på att gå en bit med vagnen och efter en kort stund så sov Jazmine - skönt det.
Gick tillbaka till Gränby C. Där fick Felizia glass som hon åt tillsammans med mamma, som snällt passade barnen medan jag storhandlade. Var riktigt skönt att gå genom mejeridelen i den här värmen :)
 
Tack för sällskapet idag mamma, och för barnpassningen! :)
 
Imorgon inleds en ny jobbvecka, men blir att ta tåget till stan och tillbringa dagen på Hotell Gillet tillsammans med övriga medlemmar i ledningsgruppen, istället för att åka till skolan. Fine by me! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar