fredag 14 juni 2013

SOMMARLOV!

Så får man äntligen lite lön för mödan man har lagt ner under läsåret - det efterlängtade sommarlovet :) Jag och barnen har nu 2 härliga månader med ledighet framför oss (minus 2 dagar för min del, börjar jobba 12/8) innan det är dags för jobb/skola/förskola. Apropå jobb så är jag förresten lovad att få vara kvar på samma skola även i höst, men vill inte ropa hej förrän jag har fått papper att skriva på...väntar på lönebesked.

Så nu har alltså Felizia gjort sin sista dag på förskolan. Tror inte riktigt hon har tagit in att det faktiskt är så. Hon har lite blandade känslor inför skolstarten - är lite läskigt att lämna tryggheten och "kastas in" i något nytt med nya kompisar och allt annat. Men blir nog bra :)
 
Gårdagen och idag har jag ägnat åt att rensa, städa och röja på jobbet. Hann även med att göra schema idag. Hoppas att det står fast även när höstterminsstarten kommer, ändras det en position i idrottsschemat så måste i princip allt göras om...nej tack.
Inte för att det är ett toppschema för egen del men som "tack" så kommer vi att vara två vuxna/klass, vilket kommer underlätta mycket. Hoppas i alla fall att det blir så bra som vi tror :)
 
Hann även med att bjudas på avslutningslunch igår. Vi har ingen egen matsal, utan eleverna går till Gränbyskolan och äter. Personalen i matsalen där hade lagat och dukat fram en massa godsaker!
 

 
Första tagningen :)
 
 
Vann pris i hälsoutmaningstävlingen :)
 
I morgon är det dags för sista ridningen för terminen för Felizia, sedan är det sommarlov därifrån också. Bortsett från ridlägret nästa vecka då :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar