måndag 17 juni 2013

Ridläger dag 1

Det är en trött tjej som jag nu har hämtat hem från första ridlägerdagen. Vi åkte dit till 8.30 i morse och sedan har det var fullt upp. Men hon har haft roligt :)
Jag stannade kvar över första ridpasset, men Felizia fick klara sig i princip helt utan min hjälp i stallet och var helt själv inne på ridbanan. Istället fick hon be om hjälp från Elin och Sofia (en anställd tjej som hjälper Elin på ridlägret), vilket inte var det lättaste i början ... Men nu kan hon det också :)
De har samma häst hela lägret och Felizia fick Julle, kunde inte bli så mycket bättre :) Han är lagom stor, och väldigt snäll och duktig.
 
I stallet fick de ha lite man- och svansvård och på ridbanan övade de på ridvägar, att hålla igång länge i trav och att försöka vara noggrann med vägarna (ut i hörnen, t.ex.). Gick alldeles kanon, så nu har jag nog varit med inne på banan för sista gången, Felizia klarar sig ju bra på egen hand :)
 

 
 
 
Efter att ha tagit hand om hästarna, och den andra gruppen hade ridit klart, så åt de lunch och sedan var det lite teori (Felizia kommer dock inte ihåg vad de gjorde då ... ;) ), innan det var dags för ridpass nr 2 - hoppning. Jag har fått ur Felizia så mycket som att det var 4 hinder och att de hoppade och svängde i trav. Kanske stämmer ;)
 
Nu har Felizia intagit soffläge - bäst att vila upp sig inför de kommande 3 lägerdagarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar