lördag 15 juni 2013

Sista ridningen ... och så lite bakning :)

Så har det även blivit sommarlov från ridningen för Felizia (iaf ordinarie verksamhet). Idag fick de göra en övning med skritt och trav - skritt på kortsidan ståendes i lätt sits, skritt långsida med volt mitt på, sedan trav direkt, trav med lätt sits på kortsidan och trav på långsidan där de skulle rida lätt genom att stå upp två steg och sitta ner ett. Lättridningsdelen var lite krånglig men hela övningen gick bra. Felizia hade bra fart på Julle idag :)
 
Övar på att tränsa

 
Trav i lätt sits
 
Travdelen av övningen

Efter den övningen var det dags att galoppera! Den här gången fick Felizia galoppera själv, men jag sprang med och hjälpte till att bromsa lite på slutet. Det gick jättebra! Inför sista gången så ville Felizia galoppera helt själv. Jag höll mig dock lite i närheten så jag kunde hjälpa henne att styra om så behövdes, men annars klarade hon det bra :)
Överlag så gick hela lektionen bra och det var med stolta mammaögon jag kunde se att hon börjar bli mer och mer självständig och att hon faktiskt har kommit en bit på väg :) Stundande ridläger kommer nog (förhoppningsvis i alla fall) göra att hon utvecklas ännu mer.
 
Det är kul med galopp! :)

Slut för idag och dags att ...

sadla av ...
 
borsta ...
 
för att sedan gå ut och fika lite avramlingsglasstårta :)
 
Felizia hade inte riktigt ro att fika utan åt lite grann innan hon skyndade bort till Jazmine, Valle och Eva-Lena för att leka. Det gungades, plockades sniglar och lektes bland de nersågade träden, bl.a.
 
 
 Bjöds på pannkakslunch innan vi for hem för lite vila (barnen, ja båda, men Felizia somnade inte) och bakning.
Först bakade jag drömmar och jordgubbsgrottor (jaja, kanske funkar bättre med hallon, men nu fick det bli jordgubb ;) ) och sedan muffins och vinbärskaka med kokostosca. Ska ha lite sommarfika/firande av "förskoleexamen" imorgon, om ni undrar varför jag bakar en massa. Lagom skojsigt att väderprognosen säger hällregn över Uppland imorgon...
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar