tisdag 18 juni 2013

Lite gott och blandat

Ridlägerdag nr 2 idag = tidig uppstigning även denna dag. Så det där med sovmorgnar på sommarlovet har vi inte börjat med än, och lär ju dröja till helgen, tidigast. Men funkar ju det med :)
När jag sa till Felizia att jag skulle åka i princip på en gång så blev hon lite gråtfärdig, men när vi väl var där och hon träffat de andra så frågade hon till och med om jag inte skulle åka snart ... så hon kartade på sig efter bara en dag :)
Eftersom jag inte var kvar så vet jag inte riktigt vad de gjorde, men enligt Felizia så hade de ridit på volterna i skritt och trav samt galopperat på förmiddagen och hoppat på eftermiddagen. Båda ridpassen hade gått bra :) Däremellan var det lunch och teori. De hann även med att fixa manar och svansar samt bada ett par av hästarna. Hon hade haft en kanondag och ville inte alls åka hem - gott kvitto, eller hur?! :)
 
Den enda bild jag har bjuda på, men att göra rent efter hästarna är ju också viktigt :)
 
Medan Felizia var ute i Ängeby så åkte vi andra 3 in till stan. Först blev det ett stopp vid mitt jobb. Där gjorde jag ett besök på expeditionen, medan Robert och Jazmine gick på invigningen av den nya lekparken. Det var mååånga andra där också, men en glasstrut fick hon i alla fall :) Och hann med att titta lite på 4H-djuren innan det kalla vädret gjorde att de gick och satte sig i bilen igen.
 

 

Sedan blev det en tur till K-rauta för att titta på inredning till vår skjutdörrsgarderob i hallen.
Därefter lunch och mathandling på Gränby C. Väl hemma igen hann jag med en fika innan jag for iväg för att hämta Felizia.
 
Provade nya "lekplatsen" på plan 2 på Gränby C :)
 
Lånade med Valles trehjuling hem från Ängeby. Jazmine har en efter Felizia men ramlar så lätt med den, så provar den här istället.
 
Nöjd tjej :)


 
I morgon blir det en heldag även för mig och Jazmine ute i Ängeby, vi ska vara lite barnvakt åt/leka med Valle medan Elin har ridlägret och Peter fixar/röjer bland alla deras nersågade träd på tomten, bl.a. Ska bli kul, speciellt som senaste väderrapporten säger SOL hela dagen :) Hoppas den stämmer bara... Borde hinna med att titta lite på Felizia också, hoppas i alla fall kunna titta lite på hoppningen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar