måndag 24 juni 2013

Vilken härlig dag det hade kunnat vara ...

... om jag inte vaknat med en hemsk migrän i morse :( Får migrän lite då och då (nu är det dock ett tag sedan) men den här gången var nog den värsta. Dunkande huvud, ordentligt illamående och så yrsel på det - jihoo!! Eller inte ... Blev ju inte bättre av att jag var själv hemma med barnen, som ju såklart vill ha frukost och lite mammauppmärksamhet på morgonen. Självklart gav jag dem det, men sen var jag tvungen att gå och lägga mig igen. Blä!
En kort stund senare ringer en gammal god vän, som jag varken pratat med (förutom en stund igår kväll) eller träffat på 3-4 år, och undrar om hon kan komma på fm istället för på em. Ville ju gärna träffa henne så jodå det skulle nog gå bra. Så den där vilostunden blev det inte mycket av med utan istället slängde jag mig in i duschen.
Besöket var trevligt, men jag var ju inte världens piggaste och fick flera gånger ursäkta mig för hur jag mådde ... Men ett par timmars snack om ditten och datten blev det iaf och vi ska försöka ses snart igen, innan hon åker hemåt (hon bor i en annan del av landet). Då ska väl iaf inte ha migrän åtminstone :)
 
Illamåendet och yrseln höll i sig hela långa dagen, först för någon timme sedan som det började känna lite bättre.
 
Synd på en så fin dag. Vi har verkligen haft kanonväder hela dagen så hade ju inte varit fel med ett badbesök. Men men det kommer förhoppningsvis fler sådana här dagar.
Felizia och Jazmine har varit duktiga båda två idag och hjälpts åt när jag inte orkat/kunnat. De hittade även en massa smultron precis utanför staketet som de plockade med sig in och åt som en liten efterrätt efter middagen.
 
Imorgon blir det en tur in till stan. Dels för att leka med Moa, Nils och Molly, och dels för att, förhoppningsvis (att allt är i sin ordning) skriva på papper på jobbet.
 
Ser fram emot en lite roligare morgondag! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar