lördag 1 juni 2013

Barbacka

Snart sommarlov från ridningen också, efter idag är det bara 2 gånger kvar. Alltså sista hästbytet idag och de fick välja hästar. Innan uppropet frågade jag Felizia vilka 3 hon helst ville ha - Nisse, Ina eller Julle. Vi hann borsta en stund på Ina innan och Felizia hade nu ändrat ordningen till Ina som 1:a.
 
 

Men en annan tjej ville också ha Ina så blev lottdragning, och turen var inte på Felizias sida... Tårarna kom och det tog en liten stund för henne att komma på andra tankar igen. Ingen som ville ha Julle, och eftersom det var hennes tredjeval så lyckades jag övertala henne att ta honom.
När det var dags för ridning var allt bra igen :)
 
 
De fick rida barbacka och hade balansövningar, bl.a. Felizia var lite smått okoncentrerad ibland, men klarade alla övningar bra på egen hand ändå :)



 
 
 
Viktigt att kratsa hovarna efteråt :)
 
Julia och hennes mamma kom ut och tittade. Efteråt följde Felizia med dem hem, men jag och Jazmine (som lekt med Valle och Eva-Lena) stannade kvar en stund.
 
Härligt uteleksväder idag!


 
Avslutade med fika hos Eva (Valles gammelmormor)
 
Här hemma så passade jag på att städa barnens rum, alltid enklast att göra det lite ostört :) Blev lite småändringar, främst i Felizias rum.
Till middag blev det grillat innan jag for iväg och hämtade Felizia - blev med andra ord en heldag hos Julia. De hade haft jättekul! Hunnit med mycket - studsmattehoppning, besök på lekplats, diverse lekar inne, m.m.  Skönt att de klarar en så pass lång dag utan att tröttna på varandra :)
 
Får se vad vi hittar på imorgon, kanske besök på lekplatsen i Gränbyparken? Då kan jag ju i så fall ta en titt på den nya förödelsen på jobbet - både brand och fönsterkrossning igår kväll... Är ju inte helt omöjligt att det hänt/händer något nytt ikväll också desssutom... Förstår inte vad vissa typer av människor får ut av att förstöra så mycket för andra??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar