söndag 16 juni 2013

Sommarfika/förskoleexamen

Idag har vi bjudit på sommarfika här hemma och samtidigt "firat" att Felizia slutat förskolan. Var liksom ett perfekt tillfälle att passa på att få bjuda på lite somrigare fika än vad man kan göra vid våra födelsedagar (med somrigare, läs: färska jordgubbar, typ ;) ). Inte för att vädret var vidare somrigt...kom världens hällregn kombinerat med stora hagel, åska och blixtrar precis när gästerna kommit :( Men är väl på sätt och vis lite somrigt det också ... Solen sken visserligen emellanåt men man var ju inte vidare sugen på att sitta på altanen (som iofs är under tak), tyvärr.
 
Hade inte tänkt att det skulle bli så stor fikabjudning eftersom jag inte skulle ha så mycket tid på mig att baka, men som vanligt så ha jag ju lite svårt att hålla igen ... ;) Igår bakade jag ju drömmar, jordgubbsgrottor, muffins och vinbärskaka med kokostosca, och idag blev det en marängtårta (väldigt enkel) och rabarberpaj, plus att jag gjorde "bakelser" av några av muffinsen. Ska det va så ska det va, liksom ... ;)
 
Fikabuffé
 
En väldig enkel, men också väldigt god, jordgubbstårta med maräng :)


 
Rolig present :)
 
Jazmine fick också en present
 
Bus och lek med morfar :)

 
Felizia fick fina presenter

 
 
Tack mormor, Tomas, farmor, farfar, Linda, Douglas, morfar, Eva-Lena, Elin, Valle, Johan och Sandra för att ni kom, och för de fina presenterna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar